The Strawberry Statement
College student Simon (Bruce Davison) is politically apathetic but drawn to protests on campus because of the beautiful women in the crowds. His attraction to activist Linda (Kim Darby) makes him take politics more seriously, and soon Simon becomes a fully committed radical. As tensions rise in the community between the university and the surrounding black neighborhood over the construction of a new gym for students, Simon prepares to lay his life on the line for his new beliefs.