The Sugarland Express
The Sugarland Express, a gripping drama co-written and directed by a 26-year-old Steven Spielberg, makes its mark as the director’s first theatrical film debut. Based on a true story, a desperate mother (Goldie Hawn) attempts to reunite her family by any means necessary including helping her husband escape prison, kidnapping a Texas state trooper and leading the police on a wild chase across the state in an effort to save her son from adoption. Winning the hearts of many fans that followed her story on the news, this film conveys the true story of a girl who took on all of Texas... and almost won.