The Thorn In the Heart
Directed by Michel Gondry (Eternal Sunshine of the Spotless Mind), a personal look at the life of his family matriarch, his aunt Suzette Gondry, and her relationship with her son, Jean-Yves. Michel examines Suzette's years as a schoolteacher and her life in rural France using his camera to explore them in a subtle and sensitive way.