The Time That Remains
"The Time That Remains" is a semi-autobiographical film, in four episodes, about a family, my family, from 1948 until recent times. The film is inspired by my father's private diaries, starting from when he was a resistance fighter in 1948, and by my mother's letters to family members who were forced to leave the country. Combined with my intimate memories of them and with them, the film attempts to portray the daily life of those Palestinians who remained and were labelled "Israeli-Arabs", living as a minority in their own homeland.