The Wedding Veil Unveiled
A few months after Avery's wedding, Chicago-based professor Emma travels to Italy to teach the history of American art. While there, she uses her free time to research the provenance of the veil, which leads her to the colorful island town of Burano, famed for its exquisitely handcrafted lace. On her way to the island she encounters a handsome man who offers help but Emma – still processing the end of a long-distance relationship – declines. Her search leads to the oldest shop on the island, where the owner responds exuberantly to the veil. Emma doesn't understand Italian but thankfully, the man she met earlier shows up and can translate. As they spend time together and Paolo helps Emma to let go and embrace the beauty of Italy, they begin falling for each other. As Emma prepares to return to Chicago, she isn't sure she can handle another long-distance relationship, but the veil and its legend may have other plans.