The Wild Bunch
The master of the American western, Sam Peckinpah, directs a stellar cast in this movie that breathed new life into the genre and broke ground in the realistic portrayal of screen violence. This explosive adventure drama is about the last of the legendary lawless breed who lived to kill -- and killed to live. Receiving two Academy Award nominations, this bitter, brutal story of magnificent losers in a dying West remains one of the screen's all-time classics. Starring Oscar-winner William Holden ("Network"), Oscar and Golden Globe-winner Ernest Borgnine ("Marty"), Oscar-nominee Robert Ryan ("Crossfire"), and Oscar and Golden Globe-winner Edmond O'Brien ("Seven Days in May"). Recently selected by the prestigious American Film Institute as one of the 100 greatest American Films of all time. Inducted into the Library of Congress National Film Registry.