Two Fridas
"Two Fridas" is inspired by the relationship between the Mexican painter Frida Kahlo and her Costa Rican nurse Judith Ferreto: Judith took care of Frida during the last years of her life. In her memories, Frida was cared for by Judith in her Azul house in Mexico. As a mirror, Judith was cared for by a woman in Costa Rica.