Blue Is the Warmest Color
At the 2013 Cannes Film Festival, Blue Is the Warmest Color became the first same-sex romance to win the Palme d’Or. With breakout performances the film follows the emotional love affair between two young women. At 15, Adèle (Adèle Exarchopoulos) doesn't question: a girl goes out with boys. But her life changes when she meets Emma (Léa Seydoux), an older student with blue-streaked hair.