The Heroes of Telemark
It is 1942 and Norway is under the thumb of the Nazis. In a Norwegian factory, Nazis are producing "heavy water," an essential element in the production of atomic weapons. The leader of the Norwegian underground is enlisted by British intelligence to aid in destroying the factory.