The Banshees of Inisherin
From Searchlight Pictures and writer-director Martin McDonagh (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri) comes a unique feature film starring Colin Farrell and Brendan Gleeson. Although small-town neighbors Pádraic (Farrell) and Colm (Gleeson) have a lifelong friendship, they find themselves at a sudden impasse that brings alarming consequences for both of them. Colm has announced that he no longer wishes Pádraic to speak to him, insisting he will cut off one of his own fingers every time this request is breached. Despite Colm’s outrageous, unilateral proclamation, however, Pádraic is determined to salvage their relationship. Set against the backdrop of the 1920s Irish Civil War, The Banshees of Inisherin features a gifted cast, unique storyline and beautiful cinematography.