The Color Purple
Based on Alice Walker's Pulitzer Prize-winning novel, The Color Purple is a richly-textured, powerful film set in America's rural south. Whoopi Goldberg, winner of the Best Actress Golden Globe Award and an Oscar nomination, makes a triumphant screen debut as the radiant, indomitable Celie, the story's central character. Her impressive portrayal is complimented by a distinguished cast that includes Danny Glover, Oprah Winfrey, Margaret Avery, Adolph Caesar, Rae Dawn Chong and Akosua Busia.