The Amateur
Charlie Heller (Rami Malek) is a brilliant but deeply introverted decoder for the CIA, working out of a basement office at headquarters in Langley, whose life is turned upside down when his wife is killed in a London terrorist attack. When his supervisors refuse to take action, he takes matters into his own hands, embarking on a dangerous trek across the globe to track down those responsible, his intelligence serving as the ultimate weapon for eluding his pursuers and achieving his revenge. The film also stars Rachel Brosnahan, Caitríona Balfe, Michael Stuhlbarg and Laurence Fishburne. “The Amateur” is directed by James Hawes. The screenplay is by Ken Nolan and Gary Spinelli based on the novel by Robert Littell.