Revisit, or discover, the original live-action, feature film adaptation of the cult comic book and the popular animated television show. Prolonged exposure to radiation has mutated four teenage sewer turtles -Michelangelo, Raphael, Leonardo, and Donatello- into talking, upright-walking, crime-fighting ninjas trained in the Ninjutsu arts by their rat sensei, Splinter. When a villainous rogue ninja, who is a former pupil of Splinter, arrives and spreads lawlessness throughout the city, it's up to the plucky turtles to stop him.