Inmate #1: The Rise of Danny Trejo
Inmate #1: The Rise of Danny Trejo is the feature documentary experience revealing the extraordinary life journey of Hollywood's most unlikely hero, Danny Trejo. From an early life of drugs, armed robbery and hard prison time, to the red carpets of Hollywood blockbusters and helping troubled addicts, Danny gives a firsthand account of one of the greatest transformations of human character ever put to film. Having spent 71 years starring in a personal expedition that outshines any Hollywood fiction, Inmate #1: The Rise of Danny Trejo, is the shocking story of one man’s capacity to overcome his demons, only to discover redemption through the most unlikely of journeys. Through the exploration of his old stomping ground and the supporting cast of family, friends and some of the world’s biggest stars, join Danny Trejo as he delivers a raw and sobering account of his transformation from a hardened criminal to celebrated Hollywood icon and beloved friend of all who cross his path.