Casablanca
Rick Blaine (Humphrey Bogart), who owns a nightclub in Casablanca, discovers his old flame Ilsa (Ingrid Bergman) is in town with her husband, Victor Laszlo (Paul Henreid). Laszlo is a famed rebel, and with Germans on his tail, Ilsa knows Rick can help them get out of the country.