The Hill
Based on the inspiring, true story of baseball phenomenon Rickey Hill. The son of a small-town traveling pastor (Dennis Quaid), Rickey shows an extraordinary talent for baseball despite growing up with a degenerative spinal disease. His father discourages Rickey from playing baseball to protect him from injury and to have him follow in his footsteps to become a preacher. Driven by his faith and love of the sport, he continues to play against his father's wishes. But when a scout for the major league arrives, he must overcome his worsening condition and the division it causes in his family to fulfill his dream of playing professional baseball. The Hill also stars Joelle Carter, Randy Houser, Bonnie Bedelia, and Scott Glenn.