Three Thousand Years of Longing
Dr Alithea Binnie (Tilda Swinton) is an academic... a creature of reason. While in Istanbul, she happens to encounter a Djinn (Idris Elba) who offers her three wishes in exchange for his freedom. At first, she doubts that he is real and she knows all the cautionary tales of wishes gone wrong. But the Djinn pleads his case, and eventually she is beguiled and makes a wish that surprises them both!