Velvet Goldmine
Starring Ewan McGregor (Star Wars: Episode I, Trainspotting) and Jonathan Rhys Meyers (The Governess, Michael Collins) – executive producer Michael Stipe of R.E.M. presents this electrifying journey though rock ‘n' roll's most outrageous era! It's been 10 years since glam-rock superstar Brian Slade (Meyers) faked his own death and vanished from the spotlight. Now, it's the job of an investigative reporter, Arthur Stuart, to locate this living legend and uncover the truth behind his disappearance! Through the course of Stuart's investigation, you're taken for a wild, all-access guided tour back into a vibrant music scene…for an uncompromising look at the flamboyance and excesses of its larger-than-life stars! Acclaimed by critics, Velvet Goldmine also earned an Award of Merit at the prestigious Cannes Film Festival!