Vera Drake
London, 1950: Vera Drake (Imelda Staunton) lives with her husband Stan (Phil Davis) and their grown-up children, Sid and Ethel. They are not rich, but they are a happy, close-knit family. Vera cleans houses, Stan is a mechanic in his brother’s garage, Sid works for a tailor and Ethel works in a factory testing lightbulbs. But selfless Vera has a sideline, which she keeps secret from all those around her. Without accepting payment she helps young women to end their unwanted pregnancies. Winner of 3 BAFTAs including Best Actress and Best Director, Vera Drake is Mike Leigh’s most powerfully important film to date.