Victor
Despite having dreams of being a world record breaststroker since he was a child, Canadian Victor Davis came out of virtual obscurity to win the silver medal in the 100 meter breaststroke and shattering the long standing world record on his way to the gold medal in the 200 meter breaststroke at the 1982 World Swimming Championships.