Woman in Gold
Helen Mirren and Ryan Reynolds star in this remarkable true story of one woman's battle for justice. Sixty years after she fled Vienna during World War II, Maria Altmann seeks to retrieve her family possessions seized by the Nazis, among them Klimt's famous painting Portrait of Adele Bloch-Bauer I. Together with her inexperienced but plucky young lawyer Randy Schoenberg, she embarks upon a journey which takes them all the way to the heart of the Austrian establishment and the U.S. Supreme Court.