64 Bars
64 Bars is a project created by David Dallas in Red Bull Studios Auckland where rappers hit the booth and lay down 64 bars of rhythms. Straight raps – no hooks, no bells or whistles. It’s a chance to hear artists flex their skills.
Dharmarat
Dharmarat is one of the more vivid Auckland rappers to emerge in recent years. Although 64 Bars sees him rhyming over a beat David Dallas selected for him, he normally rhymes over his own productions.
Diggy Dupe
Grey Lynn rapper Diggy Dupe gets behind the microphone, delivering a scorching narrative that pulls us right into his world, and gives us clear insight into his state of mind as a rapper on the rise.
Enjoy some very wavy wordplay and vocal styling from MeloDownz in a 64 Bars performance that sees him jamming together a sequence of flows that showcase his diversity as a rapper.
Watch as Josh Lane tells the story of an MC who isn't distracted by the trappings of commercial hip-hop but is focused on his craft.
Watch as David Dallas’s long-time collaborator PNC lays down 64 bars at the Red Bull Studio in Auckland, New Zealand.