"Las Navajas, the once legendary amateur team from Ecatepec, is reprimanded by the local league after a brawl with their rivals. To avoid disbanding the team, they must pay a hefty fine before the end of the tournament. With no coach, no talent, no fitness, Don Gil, the team's historic owner, will have to convince "Veneno" Montoya, a faded local legend, to return to football and save the team.
Las Navajas perform a cleansing ritual to end the stadium's curse; Veneno must confront his past.
As tensions and frustrations rise within the team, El Veneno and Alma have a long-overdue reconnection.