A Certain Scientific Railgun A Certain Scientific Railgun
Misaka’s electro-manipulation abilities—and delightfully destructive Railgun projectile move—make her a rock star in Academy City. The techno-metropolis is packed with supernaturally powered students known as espers, including Misaka’s flirty friend and roommate, Kuroko. In this city full of super-powered gangs, mad scientists, and monsters—there’s no shortage of action!
Electromaster
Mikoto, Kuroko, Kazari, and Ruiko take action against a gang of bank robbers. When Ruiko is injured trying to rescue an innocent bystander, Mikoto angrily unleashes her railgun power!
Mikoto and Kuroko get in trouble for using their powers in the dorm. Their punishment: pool cleaning duty! Later, Kuroko finds herself feeling frisky after accidentally ingesting a powerful aphrodisiac!
Someone is tasering students and drawing on their faces with permanent marker! While Kuroko and Kazari investigate, poor Ruiko becomes the latest victim. Who is behind the unusual attacks?
Awkwardness ensues when Mikoto runs into Kamijo. When they meet again later in the day, Mikoto demands a duel! She gives it her all, but there’s a chance she’s no match for Kamijo’s powers.
Someone is planting bombs all over Academy City, and it’s up to Judgment to stop the person responsible. Mikoto, wanting a piece of the action, uses Uiharu’s badge to investigate on her own.