A Very Royal Crisis: Countdown to Abdication A Very Royal Crisis: Countdown to Abdication
This is the true tale of the biggest scandal ever to engulf the British Royal Family. A forbidden love affair, which had a devastating impact. This new three-part documentary series recounts the story behind the ten days leading to Edward VIII abdicating his throne to marry American divorcee Wallis Simpson. It would change the royals, the press and British history forever.
The British nation was divided as the crisis concerning Edward VIII and his relationship with divorced American socialite Wallis Simpson rumbled on. In the eye of the storm, Edward battled with his aides and family members before making his famous broadcast to the nation and relinquishing the crown.