A Week Before I Die
Twenty four-year-old Jung Hee Wan (Kim Min Ha) lives as a recluse, having lost her will to live. Suddenly, she receives a visit from her childhood friend and first love, Kim Ram Woo (Gong Myoung). However, this is no ordinary visit: Ram Woo is now a grim reaper after he died six years ago, and he's come to let Hee Wan know that she only has one week left to live. With Ram Woo's encouragement, Hee Wan creates a bucket list of things to do in her final days alive, and the two begin to fulfill her final wishes. As Hee Wan and Ram Woo reconnect, they explore what life and death mean to them – and what love might have in store. This drama was adapted from the novel "A Week Before I Die" by Seo Eun Chae.
Hee-wan names her own bucket-list wish: to see Jeong-suk, her art teacher and Ram-woo's mother. Despite his objections, she goes and confesses to Ram-woo the feelings she couldn't share in high school.