Algiers, America is a docuseries chronicling Coach Brice Brown and the Edna Karr Cougars, NOLA. The series is a rare, authentic, captivating, candid look at life in a community fighting to be defined by triumph on the football field and far beyond.
At Edna Karr High School in New Orleans, football coach Brice Brown and his Cougars have their eyes on a fifth straight Louisiana state championship. But a run for another title is shadowed by life in Algiers, one of the city’s most violent neighborhoods.
The Cougars battle it out for the state championship, but immediately face the harsh realities of life in Algiers. Coach Brown and his staff work to keep their players off the violent streets and focused during summer workouts.
As Hurricane Ida batters New Orleans, several players and coaches evacuate Algiers. When the season finally starts, the Cougars are dominant as ever despite a key injury. In a close game against crosstown rivals, a new superstar emerges.
As the Cougars continue their dominance on the field, they navigate college offers and increasing violence in Algiers. Thanksgiving offers a much-needed break from football, but then come the playoffs – and a tough opponent in the semifinals.
Hope and loss sit side by side in Algiers when the celebration of scholarships and graduation is tarnished by tragedy. But the only way Coach Brown can move is forward, and the relentless pursuit of saving a child continues.