Amadeus
Gifted composer, Mozart, arrives in Vienna in 1781 and falls in love with Constanze, whilst Salieri vows to kill him.
Tragedy falls upon the Mozarts and their newborn baby, after Salieri meddles in their marriage, declaring war on God.
The Mozarts grew distant after their son's death, and Salieri incites a violent riot at Amadeus' opera concert.
Constanze snubs Salieri's story and learns the real truth about him and Mozart, as she enacts her timeless revenge.