An American Story
Minnesota: The Sign Painter
Sign painter Mike Meyer adorns his hometown of Mazeppa, MN, with his work, one sign at a time.
Maine: The Fireman
Andy Swift is a mechanic in Hope, Maine, who sees old fire engines as works of art. Using a combination of in-depth historical research and mechanical ingenuity, he transforms the relics into fully-functional fire engines for his community to enjoy.
Contractor and attorney Shelley Halstead works with women in Baltimore to restore old homes and teach them carpentry skills.
Outfitter Jessie Allen has been breaking horses, guiding fishing trips and packing hunters into the Wyoming backcountry since she was a teenager. Today, Jessie uses her expert know-how to introduce other women to the wild beauty of her home state.
Wren Zimmerman dreamed of jumping horses in competition, but in her late teens she lost her vision to a rare eye condition. Refusing to give up, Wren went from never riding a horse to taking on competitions nationwide.
Pilot Paul Steklenski devotes his aviation skills, time and money to rescuing dogs from crowded shelters and flying them to new homes.