Baby Einstein Ocean Explorers
Join Cal, Opus, Tinker, and the crew to dive beneath the ocean's surface in a submarine to discover a familiar animal - a jellyfish! Supported by real-life footage, Opus teaches the crew the similarities and differences between octopi and jellyfish with the help of his friend, Janet. To celebrate their new discovery, Cal sings and the crew dances to "The Jellyfish Wiggle!"
Board Zen's seaplane to go whale watching! Tinker calls Roxy to discover a whale has been spotted. Cal teaches the crew about their gigantic size as they count the number of mama whales compared to the number of baby whales. Take a "Closer Look" to see real-life footage of a whale and do the "Whale Peekaboo" dance!
Explore what one can find ashore! Tinker discovers sea shells, and the crew takes a "Closer Look" to learn how they are formed. Observing the shells, they draw connections to common shapes like triangles, squares, and circles. Inspired by the interesting shapes, Dean and the crew decorate a sandcastle with various shells as Cal sings "Patterns!"