Back to the Frontier
Three American families attempt to survive as 1880s homesteaders - without modern conveniences like technology, running water or electricity.
Back to the 1880s
As they settle into their homesteads, the Hanna-Riggs, the Lopers and the Halls face the harsh realities of life without modern conveniences.
There's No Place Like Homestead
After the families attempt to cook their first hot meal, the Lopers bring the community together to help with needed repairs on their home.
As tensions rise between the Lopers and Halls after an auction, the Hall sisters decide to host an ice cream social for the frontier families.
As the families struggle with the frontier’s gender roles, the Lopers and Hanna-Riggs learn what 1880s life would have been like for their families.
As fresh faces arrive at the Hanna-Riggs homestead, the Halls attempt to make up for their huge overspend at the auction.
After weeks of tension, the Halls and Lopers attempt to clear the air, while Mia has a rough first day as the homestead community’s new teacher.