Bateau Mouche: Sinking Justice
Docuseries about the tragedy that shocked Brazil on the last night of 1988, the devastating shipwreck of the tourist vessel Bateau Mouche IV in Rio de Janeiro, a disaster marked by greed, negligence and impunity.
Unhappy New Year
On December 31, 1988, around 150 passengers boarded the Bateau Mouche IV in Rio de Janeiro to enjoy the New Year's fireworks. Soon, the celebration turned into a nightmare.
The Perfect Storm
Families are thrown into the sea until a fisherman discovers survivors and bodies. After a dramatic rescue, survivors spend the night searching for their loved ones. Serious irregularities arise in the criminal investigation.
As a criminal investigation unfolds, survivors and the families of the 55 victims are shocked by a series of surprising revelations, making the Bateau Mouche case a symbol of the impunity and sluggishness of Brazil¿s justice system.
In an exclusive behind-the-scenes tour of the series, directors Guto Barra and Tatiana Issa reveal the challenges of bringing one of Brazil's most famous maritime tragedies to the screen.