Bear Grylls: Breaking Point Bear Grylls: Breaking Point
Bear Grylls takes people on a personal journey to face their fears. He's joined by men and women who have a serious phobia or personal obstacle to overcome and who hope to change their lives on a challenging survival trek.
Water
New Yorker Ray and Ugur from Holland are both terrified of water; Bear Grylls tries to help them to overcome their fears in the fast flowing waterways of Mexico.
Bear Grylls tries to help Jim and Toby overcome their fear of strange foods and germs, hoping to stamp out their worries for good.
Bear sends Joe and Neo into the Mexican jungle, with its super-sized rodents and spiders.
Bear Grylls heads high into the Italian Dolomites, where he pushes Joe and Claire to confront the fear that limit their lives.
Bear Grylls meets two men, Mark and Mike, who fear confined spaces and takes them deep into the most frightening caves he can find.
Bear Grylls exposes Mike and Maricela to their fears -- trees and insects -- hoping the exposure can help the duo overcome them.