Big Cat Country
After the dry season lowers the waters, siblings Kimba and Maya risk crossing the river to search for their parents; they run the gauntlet of the densest populations of crocs and hippos in Africa.
The dry season is approaching its end, and the MK pride faces its toughest moment yet; their matriarch and best hunter, Surabi, is gored by a buffalo and her survival hangs in the balance; one of the youngest members of the pride is lost and alone.