Bino and Fino
Follow the adventures of Bino and Fino from Nigeria as each day brings something new for them to learn. It could be an African dish, an animal, a country, a word in an African language, a musical instrument, African geography or folktale.
Where Does Electricity Come From?
One evening there is a blackout. Bino and Fino aren't happy about it but it makes them wonder where electricity comes from.
What are planets of the Solar System? Bino and Fino get to find out with the help of Zeena the Magical Butterfly!
Bino and Fino's friend Emeka decides to take off his safety gear when riding his bicycle. Oh boy, that's not a good idea!
Bino loves reading and Fino loves playing outside. They have an argument about which one is better. What will happen next?