Blame it on Rousseau
Paul and Liberty
A very mysterious and handsome boy is new to the school. Paul fascinates everyone, especially Theo. When he hears Paul's story about his terrible past, Benjamin faces a student who is convinced that his life is over. Is Paul condemned to accept his destiny or is it still possible for him to write his own story?
Anaïs and Love
Anaïs is self-loathing. She thinks she's big, minimizes her intelligence and wishes to be invisible. She's crazy in love with Ethan, but how a boy like him could want a girl like her? Desperate, Anaïs shuts herself down, stops eating to exhaustion and puts her life at risk...
Responsible and dutiful, the pretty and vibrant Emma has been taking care of her bipolar mother for years. But lately, she's been dreaming of moving away, going to her dream school, and maybe even letting love enter her life for the first time...
A young girl is confronted with injustice for the first time in her life. Being an excellent student and intending to become a lawyer in her father's practice, Aïcha's life changes completely the day she is arrested and placed in police custody, on the sidelines of a demonstration, for insults she supposedly uttered.