Blood
Cat confides her suspicions about her father to Garda Dez, while Jim presents a promise ring to his girlfriend. Cat visits her childhood friend Barry to have some fun, but she ends up sharing a dark secret from her past.
Tensions run high among the Hogan family on the day of the funeral, exacerbated by the surprise arrival of Jim's sleazy cousin Frank.
After the incident with Frank, Jim shields Cat from blame but demands she stop investigating Mary's death. Fearing she's in danger, Cat seeks refuge with Barry.
Reeling from yet another tragedy, Cat runs into Dez, who presents her with a difficult choice. As Jim prepares to leave town, Michael and Fiona try to clear the air.
The truth of Mary's death finally comes out, with lasting consequences for the Hogan family. But will it be the answer Cat wants?