Blue Moment
The Special Disaster Management team is a rapid response unit dedicated to saving lives during meteorological emergencies. Led by the charismatic yet blunt Kankuro Haruhara (Tomohisa Yamashita), the team often grapples with his sharp criticisms. Among the newest recruits is Aya Kumota (Natsuki Deguchi), a determined and straightforward rookie in the meteorological field. Initially skeptical of Aya, Kankuro soon realizes her tenacity could be a vital asset. As a deadly storm barrels toward Tokyo, the team faces their greatest challenge yet. Can Kankuro, Aya, and their colleagues act swiftly enough to avert a catastrophe? This 2024 Japanese drama series was based on a manga by Kana Ozawa and was directed by Ryo Tanaka and Tomonobu Moriwaki.