Butchers of the Bayou Butchers of the Bayou
Two serial killers operating separately from each other terrorize Baton Rouge, Louisiana, and its surrounding area over the span of a decade.
On May 31, 2002, Charlotte Murray Pace, an LSU graduate, is found raped and stabbed to death in her home. The brutality of the crime scene reminds police of the unsolved case of Gina Wilson Green, who was found raped and murdered in her home, not far from LSU, in 2001.
The investigation focuses on a white guy with a white pickup truck. In March 1994, Ann Bryan is found murdered in her home at the St. James Place retirement community. Despite attempts to catch her killer, the case goes cold.
After Derrick Todd Lee was arrested, police were able to connect him to other cold cases. At that time, Baton Rouge had approximately 60 unsolved cases of missing or murdered women in the area from the previous 10 years.