Celtics City
From Bill Simmons and the Executive Producers of The Last Dance, the docuseries chronicles the history and cultural impact of the NBA's most storied franchise, the Boston Celtics.
Chapter I: Founding Fathers
Led by Bob Cousy and Bill Russell, the Celtics become an NBA dynasty, but racial tensions in Boston and beyond augur a turbulent era ahead.
Chapter II: No Final Victories
Amid backlash for his commitment to civil rights, Bill Russell makes history as the first Black head coach in professional sports.
Chapter III: All Swept Up
The Celtics win a pair of titles in the '70s amid racial unrest, and near the end of the decade, they draft Indiana State star Larry Bird.
Larry Bird elevates the Celtics and struggling NBA to new heights, but internal discord threatens to derail another potential dynasty.
Larry Bird's epic rivalry with Magic Johnson captivates the sports world. Then, in 1986, an unthinkable tragedy changes everything.
The tragic death of Len Bias casts a shadow over the Celtics. In 1992, Larry Bird's retirement closes a chapter for the team and the NBA.