Changing Ocean Asia
Sinking Cities
In this episode travel with scientists from the Earth Observatory of Singapore across the region to understand what is causing cities to sink how they are being monitored and why building resilience into communities is critical to their long-term survival.
Extreme Weather. Powerful Tsunamis.
For scientists at the Earth Observatory of Singapore it is a race against time to understand the effects climate change will have on coastal infrastructures in the region ports and trade. Just how prepared are we for extreme weather events in the future?
Dive with scientists from the Earth Observatory of Singapore as they investigate the impact climate change is having on the ocean explore engineering ideas for artificial reefs and discover a coral species showing resilience to climate change.