Clannad
Tomoya Okazaki has had a very rough life due to his mother dying in a car accident and his father turning to drinking\gambling. Therefore, Tomoya and his father do not get along and Tomoya has become a delinquent. Tomoya meets a girl named Nagisa, which leds him to think his life is about to change because of his new friend.