Josh Just Happens to Live Here!
Rebecca Bunch (Rachel Bloom) is a successful, driven, and possibly crazy young woman who impulsively gives up everything - her partnership at a prestigious law firm and her upscale apartment in Manhattan - in a desperate attempt to find love and happiness in that exotic hotbed of romance and adventure: suburban West Covina, Calif. (it's only two hours from the beach! Four in traffic). Donna Lynne Champlin, Santino Fontana, Vincent Rodriguez III and Pete Gardner also star.
In an attempt to get closer to Josh (Vincent Rodriguez III), Rebecca (Rachel Bloom) throws a housewarming party despite her lack of social connections in West Covina and a childhood fear of hosting parties. When Paula (Donna Lynne Champlin) finally convinces her, the party turns out to be nothing like they anticipated. Santino Fontana, Pete Gardner and Vella Lovell also star.
When Rebecca (Rachel Bloom) learns that Josh (Vincent Rodriguez III) and Valencia (guest star Gabrielle Ruiz) seem as happy as ever, she goes into a spiral and vows to make healthier choices. As a result, when nice guy Greg (Santino Fontana) asks her out on a date, she wonders if that is the path towards a happier life. Donna Lynne Champlin, Pete Gardner and Vella Lovell also star.
After Rebecca (Rachel Bloom) and (Santino Fontana) disastrous date, Greg accuses her of being a terrible person in front of Josh (Vincent Rodriguez III). Rebecca takes drastic measures to prove she is a good person, which includes helping Darryl (Pete Gardner) with his messy divorce. Meanwhile, Paula (Donna Lynne Champlin) takes over the office as the boss for the day. Vella Lovell also stars.