Cruel Intentions
Cruel Intentions follows the elite students of Manchester College, where ruthless step-siblings, Caroline and Lucien, will do anything to stay on top of the cutthroat social hierarchy. After a brutal hazing incident threatens all of Greek Life, they’ll do whatever is necessary to preserve their power and reputation, even if that means seducing the daughter of the Vice President.
Alpha
Welcome to Manchester college. Caroline enlists Lucien's help to recruit the Vice President’s daughter Annie Grover to join Delta Phi. Cece persuades Professor Chadwick to give her a coveted TA position.
Beta
Caroline plans for President's Night. Annie decides between rushing and her friend Beatrice's anti-greek movement. Blaise pitches Scott as the new Alpha Gamma president.
With some help from Cece, Caroline and Blaise ally to secure Scott’s presidential run. Lucien and Annie play hooky. Beatrice celebrates her anti-greek victory with plans for more.
Professor Chadwick’s ex-wife comes to campus for her book tour. Annie and Caroline grow closer. Blaise suggests he and Scott strategically take some space.
Caroline introduces her mother to Annie and her family. Annie and Scott take their relationship to the next level. Lucien discovers Blaise’s secret. Cece spends a revelatory day with Professor Chadwick.
It's Lucien's birthday. Lucien attempts to seal the deal with Annie. Cece tries to seduce Professor Chadwick. Scott acts out against Blaise and everyone else. Caroline's big party backfires.