Curious George
Curious George is a sweet African monkey who can't help but run into trouble. George's friend, "The Man in the Yellow Hat," tries very hard to care for George and is always saving the day. The show's themes are about learning, forgiveness and playful curiosity.
Curious George Flies a Kite / From Scratch
Curious George Flies a Kite: A gusty morning at the country house leads George to experiment with aerodynamics. In the wind, birds soar, ping-pong balls roll, and bricks don’t move at all. But the best thing of all for a windy day is a kite. George, with the not so willing assistance of Jumpy the Squirrel, discovers the wonders and the perils of kite flying. From Scratch: Gnocchi, the cat, is accused of scratching the booths in Chef Pisghetti’s restaurant. To prove Gnocchi’s innocence (and eat cannoli), George decides to mount an investigation. Using his scientific inquiry skills, he observes the differences between the scratches Gnocchi makes with her claws and the scratches left on the booth and shows that his friend was wrongfully accused.
Zeroes to Donuts: When George learns about the meaning and power of zero, he is ready to test out his knowledge. The perfect opportunity arises when he’s sent to the donut shop for one dozen donuts. But when he adds a couple of zeros, he’s surprised to find out he got one hundred dozen. Now he has to figure out what to do with all those extra donuts before the Man with the Yellow Hat notices. Curious George, Stain Remover: George spills grape juice on the new rug, and needs to figure out a way to clean it up before the Man with the Yellow Hat returns! Too much soap and too much water make matters worse. With the help of the barnyard animals (and some simple engineering), George uses the Renkins’ water pump to clean up the mess.
Curious George Takes a Job: Following his nose, George sniffs his way to Chef Pisghetti’s Ristorante where he finds Gnocchi the cat being tormented by her enormous ribbon. While the Chef is cooking up a meal to tempt a restaurant critic, George and Gnocchi experiment with kitchen magic. They learn that when cooking, not everything becomes floppy like spaghetti and some things don’t really belong in the pasta pot. Curious George Takes Another Job: After George’s success helping Chef Pisghetti impress the restaurant critic, the Chef suggests that George help his friend Mr. Glass wash the windows of his skyscraper - The Glass Palace. A perfect job for a little monkey! But maybe not a curious monkey because George can’t help but be distracted by some amazing shadows he sees inside the windows.