Dear Murderer
A Good Toss to Lose
After overcoming a tortured past, Mike Bungay gets out of the army and decides to go to law school based on the results of a coin toss. Along the way to becoming a successful criminal barrister in New Zealand, he makes enemies defending alleged murderers, seducing women, and overdrinking.
Mike draws ire from a feminist group after employing morally dubious techniques to defend a gynecologist accused of rape during an exam. On the home front, Mike’s philandering gets him in trouble with the women in his life.
Mike defends someone charged with murdering a man found with gunshot wounds on either side of his head, but both of those accused say the other did the crime. Mike continues to try to woo Ronda, even though she is married with kids, and brings her in to help with the case.