Reparto Mark Berkson
Bringing together theology, philosophy, biology, anthropology, literature, psychology, and sociology, this is a brilliant compendium of how human beings have struggled to come to terms with death. You'll encounter everything from ancient burial practices and traditional views of the afterlife to near-death experiences and 21st-century theories about transcending death.