DECA-DENCE
After facing extinction by life forms known as Gadoll, humanity dwells in a mobile fortress named Deca-Dence. Occupied by warriors and unskilled citizens, Natsume dreams of fighting. Her chance meeting with a repairman will shake the future of this world.
Ignition
Unlike most Tankers, Natsume dreams of joining the fight against the Gadoll threat to humanity, instead of leaving it to the Gears. It is time to leave the orphanage and take a job. Will she be able to accomplish her dream despite society's expectations?
Sprocket
Kaburagi and Natsume and the other Tankers deal with the aftermath of the battle with the Gadoll. As Kaburagi reflects on his past, he comes to a crossroads.
Kaburagi learns more about Natsume's past, and Natsume begins training to fight the Gadoll in hopes of joining The Power.
Natsume heads into battle in an attempt to save Pipe, and the Tankers take notice. A potential for career advancement brings Kaburagi to a crossroads as a new event looms for Deca-dence.
Natsume heads into battle with squad 6 to defeat Gadoll alpha. Kaburagi is forced to confront a decision he thought he had avoided. Will Natsume survive Solid Quake's drastic event?
Kaburagi has vanished, leaving Natsume to look after Pipe. What will happen to Kaburagi in the cyborg world, now that he has acted against the system?