Dedicate
Dedication to a goal means persevering through both struggles and triumphs. See how these inspirational individuals, each driven by a unique passion, dedicate themselves to achieving greatness.
Women's Skydive Record
Over the Arizona desert, 65 female skydivers led by Red Bull’s Amy Chmelecki dive out of four planes 6,000m (19,700ft) above the Earth and attempt to set a new record for the biggest group of women to fly linked together and upside down.
Diving Free
Award-winning underwater photographer Jacques de Vos journeys to the Lofoten Islands in Norway to realise his dream of photographing orca while freediving. His experience in the presence of these creatures is beyond anything he could have imagined.
The tattoos might look more at home on a pro skateboarder, but American Chris Plys is a star in the sport of curling. Chris's humble demeanour and dedicated work ethic have made him a local hero, but he's not stopping until he's won Olympic gold.
South African runner Ryan Sandes is daring the impossible: win the Western States 100-Mile Endurance Run in under 15 hours. In the run-up to the 2017 race, Sandes pushes himself to the max by training in a variety of extreme conditions.
This is the story of India's only luger, Shiva Keshavan. His sponsorship is sparse and he builds his own sleds in his garage, but his dedication to the sport is propelling him forward.
Meet the woman who proves that strong is the new beautiful. Zoe Thompson is one of Britain’s strongest women – find out how her dedication to her training has changed her life.