Dermot Bannon's Incredible Homes
Ireland's best-known architect Dermot Bannon showcases some of the world's most amazing, unique and architecturally designed homes. From sunny Sydney to London city, from stylish Melbourne to the snowy landscape of northern Sweden, from New York to Los Angeles, Dermot explores how people live in luxury around the world.
Dermot visits the award winning Cabbage Tree House, a stunning home embedded in the hillside of the suburbs of Bayview in Sydney's Northern Beaches. Designed by Peter Stutchbury, the cave-like house, with its outdoor bath and breath taking views, is home to Jan and Graeme Page. The 200 square metre house sits on 20,000 square metres of rain forest.
Dermot visits the 'cultural capital' of Australia, Melbourne. Melbourne may not be known for its landmark buildings or dramatic skyline, yet its architecture is fresh, fun and playful.